آموزش استخراج طلا و نقره
تلفن:
09359955453 - ساعت تماس از 9 تا 21

یکی از مشکلات مهم و اساسی در فرایند استحصال طلا و نقره و به طور کلی فلزات گرانبها، پساب های حاصل از فرایند و طرز برخورد با آنهاست. این پساب ها نه تنها حاوی مواد سمی و محلول های اسیدی هستند، بلکه در بسیاری از موارد در خود مقداری فلزات گرانبها هم دارند که این باعث می شود به محیط زیست یا اطرافیان آسیب وارد شود، از نظر قانونی برای شما مشکل ایجاد گردد و همچنین مقداری از فلزات گرانبها  هدر برود. به همین جهت ضروری است که فلزات گرانبهای موجود در پساب ها را بازیافت و سپس پساب را خنثی سازی و دفع کنید.

خنثی‌سازی و دفع پساب‌های حاصل از استحصال طلا و نقره

خوشبختانه اهمیت این موضوع در کتاب “بازیابی شیمیایی طلا و نقره از جواهرات و قطعات الکترونیکی” نادیده گرفته نشده و یکی از فصل ها تحت عنوان “پساب و مخازن پساب” به آن اختصاص یافته که شامل مباحث زیر است:

  • نقش و کاربرد مخازن پساب در فرایند استحصال طلا و نقره و سایر فلزات گرانبها
  • بازیابی فلزات گرانبهای موجود در پساب ها
  • نحوه بازیافت مس از پساب
  • خنثی سازی، ایمن سازی و دفع پساب ها

با مطالعه این فصل شما یاد خواهید گرفت که چگونه فلزات گرانبها را از پساب بازیابی و از هدررفت آنها جلوگیری کنید. همچنین با نحوه خنثی سازی، ایمنی سازی و طرز صحیح دفع پساب به گونه ای که آسیبی به محیط زیست وارد نشود، آشنا خواهید شد.کتاب آموزش بازیافت طلا و نقره

دانلود کتاب بازیابی شیمیایی طلا و نقره از جواهرات و قطعات الکترونیکی

جهت آشنایی بیشتر با این کتاب می توانید از طریق لینک زیر، نمونه‌ای از کتاب را دانلود کرده و عنوان ها و بخشی از مطالب کتاب را بررسی فرمایید:

دانلود نمونه‌ای از کتاب بازیابی شیمیایی طلا و نقره از جواهرات و قطعات الکترونیکی

همچنین برای خرید یا مشاهده اطلاعات کتاب، روی لینک زیر کلیک کنید:

خرید یا مشاهده اطلاعات کتاب بازیابی شیمیایی طلا و نقره از جواهرات و قطعات الکترونیکی

error: کاربر گرامی، کپی‌برداری از این سایت ممنوع است و پیگرد قانونی دارد