آموزش استخراج طلا و نقره
تلفن:
09359955453 - ساعت تماس از 9 تا 21

وجود اسیدنیتریک اضافی در محلول حاوی فلزات گرانبها (مثل محلول تیزابی) مشکلات و دردسرهای فراوانی در فرایند بازیابی فلزات گرانبها ایجاد می کند. به همین علت مرحله خنثی‌‌سازی اسیدنیتریک یا تیزاب سلطانی یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین و در عین حال سخت‌ترین مراحل بازیابی فلزات گرانبهایی همچون طلا، پالادیوم و پلاتین محسوب می شود و بیشتر افراد نیز در همین مرحله است که به مشکل برمی‌خورند.

خنثی‌‌سازی اسیدنیتریک و تیزاب سلطانی

برای خنثی‌‌سازی اسیدنیتریک و تیزاب سلطانی روش های زیادی با ویژگی های مختلف وجود دارد که در فصل پنجم کتاب آموزش استخراج طلا و نقره از جواهرات و قطعات الکترونیکی، همه آن ها به صورت کامل و مرحله به مرحله آموزش داده شده‌ و نقاط ضعف و قوت هریک از آن ها شرح داده شده است. این روش ها به صورت زیر هستند:

  • خنثی‌‌سازی اسیدنیتریک و تیزاب سلطانی به روش اوره
  • از بین بردن اسیدنیتریک به روش اسیدسولفامیک
  • خنثی‌‌سازی به روش تبخیر
  • از بین ببردن اسیدنیتریک اضافی به روش افزودن طلا

بنابراین با مطالعه فصل پنجم کتاب (فصل بازیابی شیمیایی طلا از جواهرات)، شما قادر خواهید بود که با توجه به شرایط موجود، روشی مناسب را برای خنثی‌سازی انتخاب کرده و با آن اسیدنیتریک اضافی موجود در محلولتان را از ببرید تا بتوانید بدون مشکل فلز گرانبهای خود را از محلول استخراج و در نهایت ذوب کنید.

کتاب آموزش بازیافت طلا و نقره

دانلود کتاب بازیافت شیمیایی طلا و نقره از قطعات الکترونیکی و جواهرات مستعمل

جهت آشنایی بیشتر با این کتاب می توانید از طریق لینک زیر، نسخه محدود کتاب را دانلود کرده و عنوان ها و بخشی از مطالب کتاب را بررسی فرمایید:

دانلود نمونه‌ای از کتاب بازیافت طلا و نقره از قطعات الکترونیکی و جواهرات مستعمل

همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد کتاب یا خرید اینترنتی آن، روی لینک زیر کلیک کنید:

خرید و مشاهده اطلاعات کتاب بازیافت طلا و نقره از قطعات الکترونیکی و جواهرات مستعمل

error: کاربر گرامی، کپی‌برداری از این سایت ممنوع است و پیگرد قانونی دارد