آموزش استخراج طلا و نقره
تلفن:
09359955453 - ساعت تماس از 9 تا 21

پس از اینکه نقره را در اسید نیتریک حل کردید، باید آن را به روش های گوناگونی که وجود دارد، از محلول نیتراتی رسوب دهید. شاید به نظرتان آید که رسوب دادن نقره کار ساده و پیش پا افتاده‌ای است، اما باید بدانید که به هیچ وجه چنین نیست. درواقع رسوب دادن نقره یکی از مهم ترین و حساس ترین مراحل استخراج نقره از محلول اسید نیتریک به شمار می‌رود که برای اینکه درست انجام شود، باید نکات زیادی را در نظر گرفت و ظرافت خاصی را به خرج داد.

رسوب دادن نقره از محلول نیتراتی

همانطور که گفته شد، روش های مختلفی برای رسوب دادن نقره از محلول نیتراتی وجود دارد که دو تا از رایج ترین و بهترین آن ها در فصل چهارم کتاب آموزش استخراج شیمیایی طلا و نقره از قطعات و جواهرات الکترونیکی شرح داده شده است و شامل مباحث زیر است:

  • نحوه رسوب دادن نقره به روش سمنتاسیون (روش مس)
  • نحوه رسوب دادن نقره به روش کلرید نقره
  • طرز تبدیل کلرید نقره به فاز فلزی
  • نقاط قوت و ضعف روش های سمنتاسیون و کلرید نقره

بنابراین پس از خواندن این فصل از کتاب (فصل بازیابی شیمیایی نقره از جواهرات و ظروف نقره)، دو روش رایج و پرکاربرد برای رسوب دادن نقره از محلول نیتراتی را به طور کامل و مرحله به مرحله یاد خواهید گرفت و خواهید آموخت که چگونه نقره حل شده در اسید نیتریک را از محلول استخراج و درنهایت ذوب کنید.

کتاب آموزش بازیافت طلا و نقره

دانلود کتاب استخراج شیمیایی طلا و نقره از جواهرات و قطعات الکترونیکی

جهت آشنایی بیشتر با این کتاب می توانید از طریق لینک زیر، نسخه محدود کتاب را دانلود کرده و عنوان ها و بخشی از مطالب کتاب را بررسی فرمایید:

دانلود نمونه‌ای از کتاب بازیافت طلا و نقره از قطعات الکترونیکی و جواهرات مستعمل

همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد کتاب یا خرید اینترنتی آن، روی لینک زیر کلیک کنید:

خرید و مشاهده اطلاعات کتاب بازیافت طلا و نقره از قطعات الکترونیکی و جواهرات مستعمل

error: کاربر گرامی، کپی‌برداری از این سایت ممنوع است و پیگرد قانونی دارد