ویکی گلد اولین وبسایت نیازمندی تخصصی استخراج و بازیافت فلزات گرانبها، قالکاری، زرگری، طلا و جواهرسازی و آبکاری است که در آن امکان درج رایگان آگهی در زمینه هایی همچون خرید و فروش انواع ضایعات الکترونیکی، خرید و فروش کاتالیست و کاتالیزور، خدمات قالکاری و ذوب، آموزش طلا و نقره سازی، ریگیری و عیارسنجی، خرید و فروش مواد شیمیایی و لوازم آزمایشگاهی، خرید و فروش تجهیزات مورد استفاده در استخراج فلزات گرانبها و بسیاری از موارد دیگر وجود دارد.

خرید و فروش ضایعات الکترونیکی

چند بخش از سایت نیازمندی ویکی گلد به خرید و فروش ضایعات الکترونیکی و الکتریکی اختصاص دارد. به عنوان مثال آگهی های خرید یا فروش ضایعات بردها و قطعات کامپیوتر در این قسمت درج می شوند و بردهای موبایل و مخابراتی که از نظر قیمت و کیفیت با بردهای کامپیوتری متفاوت هستند در اینجا قرار دارند.

خرید و فروش ضایعات الکترونیکی

خرید و فروش ضایعات کاتالیست و کاتالیزور

در ویکی گلد یک بخش جداگانه هم برای آگهی های خرید یا فروش ضایعات کاتالیست و کاتالیزور اختصاص داده شده با این هدف که افراد فعال در بازیافت کاتالیست ها را به همدیگر متصل و واسطه ها را کم یا حتی حذف کند.

خرید و فروش تجهیزات استخراج فلزات گرانبها

بدون شک یکی از مهم ترین نیازهایی که در صنعت بازیافت و استخراج فلزات گرانبها وجود دارد، دسترسی به تجهیزات و دستگاه های مرتبط با این صنعت است. بنابراین بخشی مجزا برای خرید و فروش این تجهیزات و وسایل اختصاص داده شده تا در آن به طور تخصصی تجهیزاتی نظیر کوره، سیستم تصفیه و فیلتراسیون، هود، قلع گیر، آسیاب و … معرفی و در معرض فروش قرار داده شود.

خرید و فروش مواد شیمیایی

یکی دیگر از بخش های مهم سایت ویکی گلد، قسمت خرید و فروش مواد شیمیایی است؛ چراکه افراد شاغل در صنعت بازیافت و استخراج فلزات گرانبها مشکلات زیادی در تهیه مواد شیمیایی مورد نیازشان دارند. از این رو در ویکی گلد تلاش شده تا با معرفی افراد و شرکت هایی که فروشنده مواد شیمیایی هستند، این کمبود را جبران کند.

خرید و فروش مواد شیمیایی

بخش های دیگر سایت نیازمندی ویکی گلد

از دیگر بخش های مهم ویکی گلد می توان به قالکاری، ریخته گری و ذوب، مشاوره و استخدام، ریگیری و عیارسنجی، طلا و جواهرسازی و خرید و فروش ضایعات الکتریکی و مس بار اشاره کرد که کاربران می توانند در هر قسمت آگهی های خود را درج کرده یا با جستجو در آنها نیازهای خود را برطرف کنند.