در این مطلب هشت معدن نقره که از بزرگ ‌ترین معادن نقره جهان محسوب می‌شوند را به شما معرفی می‌کنیم و اندکی در مورد آن‌ها توضیح می‌دهیم.

ساسوتی – بزرگ‌ ترین معدن نقره در جهان

معدن زیرزمینی ساسوتی که در مکزیک قرار دارد، بزرگ‌ترین معدن نقره جهان محسوب می‌شود. این معدن در سال 2016 میلادی توانست حدود بیست و دو میلیون اونس نقره تولید کند. عیار نقره سنگ معدنی ساسوتی 313 گرم در هر تن است که میزان بسیار بالایی به حساب می‌آید.

معدن نقره

اسکوبال

پس از ساسوتی، این اسکوبال است که بزرگ‌ترین معدن نقره در جهان به حساب می‌آید. این معدن که در جنوب شرقی کشور گواتمالا در امریکای مرکزی قرار دارد، در سال 2016 میلادی توانست حدود بیست و یک میلیون اونس نقره تولید کند. از هر تن سنگ نقره این معدن سیصد و پنجاه و یک گرم نقره به صورت زیرزمینی استخراج می‌شود.

معدن نقره دوکات

دوکات یکی دیگر از معادن بزرگ نقره در جهان و بزرگ‌ترین معدن نقره در روسیه است. این معدن که از نوع زیرزمینی است، در سال 2016 توانست حدود بیست میلیون اونس نقره تولید کند. جالب است بدانید که از هر تن سنگ معدنی دوکات سیصد و شصت و هفت گرم نقره به دست می‌آید که میزان بسیار زیادی است.

کانینگتون

معدن نقره

کانینگتون معدن زیرزمینی روی، سرب و نقره است که در شمال غربی ایالت کویینزلند استرالیا قرار دارد. در سال ۲۰۰۵ میلادی تولید نقره این معدن به چهل و چهار میلیون اونس رسید، اما از آن پس به دلیل کاهش عیار، حجم تولید کاهش چشمگیری داشت، به طوری که در سال 2016 میلادی تولید نقره این معدن به کمی بیش از هجده میلیون اونس نقره رسید.

معدن آنتامینا – یک معدن پلی‌متال

پنجمین معدن بزرگ نقره در جهان معدن روباز آنتامینا است که در کشور پرو واقع شده است. این معدن درواقع یک معدن پلی متال محسوب می‌گردد؛ چراکه از آن علاوه بر نقره مس، مولیبدن، و روی هم استخراج می‌شود. تولید نقره معدن آنتامینا در سال 2016 هجده میلیون تن بوده است.

پناسکیتو

معدن روباز پلی‌متال پِناسکیتو یکی دیگر از معادن بزرگ جهان است که از آن هرساله نقره زیادی استخراج می‌شود. این معدن در مکزیک قرار دارد و دارای ذخایر طلا، نقره، سرب و روی است. جالب است بدانید که این معدن در سال 2015 بزرگ‌ترین استخراج‌کننده نقره محسوب می‌شد، اما با کاهش یک‌باره تولید به رتبه ششم تنزل یافت. لازم به ذکر است که از هر تن کانی پناسکیتو، سی گرم نقره به دست می‌آید و تولید معدن هم در سال 2016 کمی کمتر از هجده میلیون اونس بوده است.

معدن اوچوچاکوآ

معدن نقره

معدن زیرزمینی اوچوچاکوآ در کشور پرو قرار گرفته و حاوی ذخایر نقره، سرب و روی است. از هر تن کانی معدنی اوچوچاکوآ چهارصد و چهل و پنج گرم نقره استحصال می‌شود. این معدن در سال 2016 موفق شده است که کمی بیش از شانزده میلیون اونس نقره به بازار ارائه کند.

فرنسیلو – یک معدن نقره دیگر در مکزیک

معدن فرنسیلو در مکزیک واقع شده و متعلق به شرکتی مکزیکی به همین نام است. از هر تن سنگ این معدن دویست و نود و هفت گرم نقره به دست می‌آید. شرکت فرنسیلو در سال 2016 موفق شده است که حدود شانزده میلیون اونس نقره از معدن خود استخراج کند.